Dag 4: Epernay

20 mei 2017 - Épernay, Frankrijk

Vannacht heb ik het erg koud gehad. Ik had moeite om vanmorgen warm te worden. Omdat de campings in deze regio erg summier zijn, ben ik van hieruit een stuk met de trein gegaan. Dit omdat de afstand toch meer dan 140 km is tot de volgende camping. In Reims weer uitgestapt om een stempel te halen. Uiteindelijk heb ik vandaag maar 41 km gefietst, maar het waren wel gevaarlijke kilometers. Hier is geen fietspad en de auto's rijden rakelings langs.

In Reims was ook een Duits echtpaar met een boot die ook onderweg was naar Santiago. Zij kwamen ook een stempel halen. Om 17.00 uur was ik in Epernay en ben naar een winkel gegaan om drinken te halen. Ik heb alleen een probleempje met de fiets, morgen ga ik eens op m'n gemak kijken wat het is. Ik ga nu lekker douchen en nog wat van de avond genieten in de stad.

1. Jos Leufkens:
    20 mei 2017
    Koud gehad! Mh. ligt waarschijnlijk aan de slaapzak. Wij hadden nachten van rond de drie vier graden. Maar ik heb het niet koud gehad. Tim heeft toen wel koud gehad en heeft in Bremen toen een nieuwe slaapzak gekocht.
    Verder het rijden over drukke wegen is voor ons ook herkenbaar. Wij moesten soms echt over de autoweg fietsen. Dat was inderdaad bollenknijpen af en toe.
    Derde stempel is een feit. Mooi. Probleem met de fiets! Dat is niet zo mooi.
    Bekijk het rustig. Succes. Geniet verder van de avond.
    Tot morgen.
    gr. Ria en Jos
  2. Ruud:
    20 mei 2017
    Hoi Leon, Corvair petje af voor wat je aan het doen bent en blijven je volgen.
  3. Astrid:
    21 mei 2017
    Vervelend dat je het koud had. Je kunt ook een reddingsdeken uitvouwen en met je slaapzak daaronder gaan liggen. Heeft mij wel eens de nacht door geholpen in de bergen. Gegarandeerd heerlijk warm.
  4. Annie Popping:
    21 mei 2017
    Leon veel succes! Wij weten zeker dat ook dit je gaat lukken.