10 de reisdag

26 juli 2018 - Petten, Nederland

Vanmorgen op tijd vertrokken i.v.m. warmte. We zijn met 5 man vertrokken 2 gingen naar het station in Leeuwarden om naar huis te gaan.Henny ging ook per fiets naar huis in Amsterdam dus ging ze mee over de afsluitdijk. De afsluitdijk viel een beetje tegen ik weet niet wat ik er van verwacht had maar toch meer dan dit. We hadden weinig rijwind dus was het al vroeg warm en er is daar geen enkele beschutting.

Ben nu over met André een Belg uit Wallonië die wel wat Nederlands spreekt. We hebben zoveel mogelijk langs de kust gefietst.

Na lang zoeken een camping gevonden. Stond wel op een bord dat hij vol was. Maar de dame van de receptie had wel nog een plaatsje voor ons, die hebben we dan maar samen genomen met onze kleine tentjes zin die zandbak. Na een douche en een beetje was, naar een terras gegaan om bij te tanken en wat te eten. Koken bij de tent is (nog) geen optie vooral door het vele zand..

Morgen verder langs de kust en is het dan nog zo heet dan overweeg ik om de trein naar huis te pakken. Helaas...

1. Jos Leufkens:
    26 juli 2018
    Mooi, de afsluitdijk is idd heel erg saai, en als je wind tegen hebt ook nog eens zwaar.
    Leuk dat je met een waal overblijft. Wat de hitte betreft, na morgen wordt het kouder (26 graden). Geniet verder en probeer op de fiets naar huis te komen.
    Gr. Ria en Jos