9 de reisdag

25 juli 2018 - Sint Jacobiparochie, Nederland

Het is wat later geworden vandaag door al die activiteiten. Om 13.00 uur moesten we in St Jacobiparochie zijn. Daar werden we opgewacht door steeds meer mensen, We  waren met ongeveer 600 mensen in totaal (geschat), allemaal lopers en fietsers die overal vandaan kwamen. Vandaar uit gingen grote groepen naar het wad waar een groot podium stond. Er werden  liederen gezongen en voordrachten gehouden. Helaas voor ons onverstaanbaar in het fries.

Na het eten ging eigenlijk iedereen uit elkaar omdat velen vandaag of morgen naar huis willen gaan. Ik ben blij dat ik het gedaan heb maar ook blij dat het afgelopen is. Denk dat ik het zo ook niet meer doe. Heb het gevoel gehad dat ik opgejaagd werd.

Morgen ga ik op mijn eigen tempo over de afsluitdijk en dan zien we wel verder. Zolang het weer goed blijft kan ik nog wel even vooruit. Heb mijn warme kleren aan iemand uit Munstergeleen meer gegeven, nu heb ik geen voortassen meer en dat rijdt makkelijker.

Waar ik dus morgen eindig zien jullie morgen wel!

1. Joke Kreijtz:
    25 juli 2018
    SPANNEND had al een voorgevoel dat deze fietstocht niet helemaal jou ding zou zijn.teveel MOETEN.
  2. Jos Leufkens:
    25 juli 2018
    Ja, wat moeten wij hier nou mee. 700 mensen, podium op het wad, liedjes in het Fries. Je hebt je doel gehaald, proficiat. Nee, niet helemaal je ding als ik jouw verslagen tussen de regels lees. Vanaf morgen ga je weer je eigen weg. Doe het rustig asn en geniet.
    Gr. Ria en Jos
  3. Riny Leers-Jaspers:
    26 juli 2018
    Proficiat Leon Je bent een ervaring rijker en als je het niet geprobeerd had was je dus een ervaring armer, logisch hè Geniet nog maar van de volgende rustige dagen