Dag 33

18 juni 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Gisteravond nog naar een kerk geweest waar een zanguitvoering was. Vandaag stond in het teken van regelen en bijkomen. Het was bloedheet hier, dus om 14.00 naar binnen gegaan bij de airco. Henk is vanmorgen vertrokken naar Fisterra. Afscheid genomen en weg was Henk. Mijn fiets kan ik morgen pas inleveren. Vanmorgen naar de koffiekamer van het genootschap geweest met mijn 'credencial' en daar de Compostela-oorkonde gekregen. Heb echt wel moeten uitrusten vandaag maar toch nog een flinke wandeling gemaakt naar het centrum. Hier is alles bergje op en bergje af.

Leon, op 17 mei vertrokken en 17 juni aangekomen, dus precies een maand heb je over 2589 km gedaan. Al die dagen heb ik met plezier en liefde je blog bijgehouden, met je eigen woorden en gedachten. Vaak was je enthousiast, soms warrig, soms afwezig of erg moe maar altijd kon ik er een verhaal van maken. Het zijn jouw woorden geweest die ik heb opgeschreven . Ik ben super trots op je met deze prestatie. Henk bedankt voor het doorsturen van de foto's en Ingrid voor het plaatsen. Ook iedereen die gereageerd heeft, dank voor de fijne support.  Liefs Gerda en tot morgen.

1. Theo:
    18 juni 2017
    nou dat was het dan, een geweldige prestatie geleverd ! Ook voor jou Gerda.
  2. Jos Leufkens:
    Hallo Leon,
    Ik vind het een prestatie van jewelste. Heb je ook aan het wierookvat geslingerd?
    Mooi dat je je cradential en oorkonde hebt gekregen. En na al dat fietsen vandaag een flinke wandeling gemaakt, petje af. Wij zullen het missen je dagelijks verhaal. Voor velen zal het afkicken geblazen zijn. Ik en Ria verheugden ons iedere dag om je verhaal te lezen.
    En natuurlijk ook Gerda, bedankt dat jij dit hebt mogelijk gemaakt ons weer iedere dag te boeien.
    Jullie mogen best trots op elkaar zijn. Dit avontuur hebben jullie samen beleefd.
    Nogmaals voor jullie beiden; "BEDANKT" voor deze geweldige dagen.
    groeten en tot een vlug ziens, nog een mooie vakantie beiden en een goede reis terug.
    Ria en Jos
  3. Kiny Huizinga:
    18 juni 2017
    De wegen scheiden zich. Fijn dat Leon en Henk zo plezierig met elkaar konden optrekken. Zonder vooropgezet plan. Zomaar. Henk fietst nu naar Finisterre. Moet wel een keer overnachten. De afstand is te groot om in een keer te doen.
    Ik heb begrepen dat jullie elkaar nog weer zullen ontmoeten. Een plezierig weerzien, de volgende week. En Leon en Gerda nog een fijne week samen.
    Een hartelijke groet van Kiny
  4. Jos en Bep Hinskens:
    19 juni 2017
    Proficiat met het slagen van je pelgrimage.
    Gerda ik heb met plezier gelezen, wat heb je het steeds weer prachtig weergegeven.
    Veel groeten, Jos en Bep
  5. Cor en Rita Toering:
    19 juni 2017
    Met veel plezier elke dag je verslag gelezen. Respect!!!
    Groetjes Cor en Rita Toering
  6. Jaak:
    21 juni 2017
    Ook voor jou Gerda top om dit te suporten.

Dikke knuffel Linda en Jaak.
  7. Frans:
    21 juni 2017
    Hé Leon. Proficiat met deze prestatie. Ik ben zelf ook net terug uit Portugal. Het was er warm. En dan ook nog fietsen daar. En ook nog in die bergen. Ik ben trots op je. Een geweldige prestatie. Groetjes van Carola en Frans.
  8. Jaak:
    22 juni 2017
    En toen was het stil en niets te volgen meer :-). Missie volbracht?
    Dan wellicht weer Corvair time! hahaha
  9. Caroline.:
    22 juni 2017
    Op de eerste plaats een felicitatie aan de fietsende pelgrim van Lummerich naar Santiago. Meer dan 2500 km. gefietst en mooie dingen meegemaakt maar ook af en toe iets mindere dingetjes. dit alles opgetekend en beschreven door Gerda. die op afstand, ons van dichtbij de reis liet mee beleven. Dit kan alleen maar door een persoon gebeuren, in dit geval Gerda, die haar man op en top kent en dat is ook een prestatie op zich. Chappeau voor beide!!!!. Nu nog een paar dagen genieten van de omgeving van Santiago en vrijdag weer "gewoon" naar huis waar het leven weer verder gaat met een grote ervaring rijker.
    Geniet ervan en geniet vooral nog lang na.
  10. Armand:
    24 juni 2017
    ook van ons een pluim voor beide.