Dag 32

17 juni 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

IK BEN IN SANTIAGO DE COMPOSTELA! MIJN DOEL BEREIKT! IMG_1860Het venijn zit in de staart zegt men wel eens maar het was echt een zeer lastige route. Maar mijn doel is bereikt om 14.45 en de kilometer stand is 2589. Het was een bijzonder lastig parkoers, veel steile hellingkjes en smalle straatjes. Veel stukken te voet gedaan omdat het te gevaarlijk was, we hebben wel volgens de officiële route gefietst, zouden we de grote weg gepakt hebben waren we eerder geweest maar wel gevaarlijker. Het was ook erg druk en nog warmer, rond de 34 graden. Tussen de smalle weggetjes waren kleine cafeetjes waar een koude cola erg lekker was. Bij één kregen we zelfs gratis tapas hapjes. Eenmaal in Santiago gingen we de 'huiskamer' het Genootschap zoeken wat niet makkelijk was in die drukte. Maar uiteindelijk gevonden. De meeste slaapplaatsen dichterbij het centrum waren bezet. We hebben er een laten reserveren in een buitenwijk. We moeten voor 20.00 ons Compostela ophalen met de credencial (bewijs dat je het gelopen of gefietst hebt). Daarom heb je ook zo veel stempels nodig. We zitten nu hier in een hostel op de begane grond van een flat en alles is ']basic'. Maar na al die tijd is dat gewoon.  Morgen maar eens naar de kathedraal en zoeken waar we onze spullen voor transport  naar Nederland moeten brengen. Dat is dan voor morgen. Vandaag moet ik Astrid nog feliciteren met haar verjaardag.

1. Astrid:
    17 juni 2017
    Mooi gedaan. Wat fijn dat het gelukt is. Zelfs zonder maar een rustdag. Gefeliciteerd!
  2. Annemie:
    17 juni 2017
    Knappe prestatie, Leon! Moe maar voldaan, dat straal je uit daar op het terras. Heel wat belevenissen rijker.
    Geniet van je rust in Santiago de Compostella!
  3. Evelyne:
    17 juni 2017
    Van harte gefeliciteerd met het behalen van dit geweldige resultaat.
  4. René Heffels:
    Congratulations!
    René en Hannie
  5. Jos Leufkens:
    Hallo Leon,
    Allereerst "EEN HEEL DIKKE PROFICIAT" wat een prestatie. In een woord "GEWELDIG". Zoals ik gisteren al zei: "Het venijn dit in de staart". Nu genieten van dit avontuur. Ik weet hoe het voelt. Van Ria moet ik je een dikke knuffel geven, zij vindt dit ook geweldig. Geniet nu van een verdiende vakantie samen met Gerda. Verder ook nog een proficiat voor Astrid. Ik zie dan waarschijnlijk weer 27 juni bij Henk.
    Gr. Ria en Jos
  6. Kiny Huizinga:
    Heel hartelijk gefeliciteerd!
    Fijn dat het gelukt is.
  7. Kees Kreijtz en Joke.:
    CHAPEAU.
    EEN DIEPE BUIGING.
    Nog even genieten en dan weer back to earth.
  8. Petwr:
    Super Leon.
    Wat wordt de volgende uitdaging.?
    Eerst maar eens de familiedag in september.
    Groeten uit een zonovergoten Ireland.
  9. Theo en Oliva:
    18 juni 2017
    Van harte gefeliciteerd Leon met deze geweldige prestatie! Nu nog afkicken, maar samen met Gerda zal dat wel lukken. Geniet van jullie vakantie, en bedankt dat je je reis met ons hebt willen delen :).
  10. Annie Popping:
    18 juni 2017
    Leon van harte PROFICIAT. Een geweldige prestatie. Je mag trots zijn op jezelf. Geniet van je vakantie samen met Gerda. Groeten van Henk en Annie
  11. Maurice Janssen:
    Proficiat Leon !
  12. Jaak:
    Leon proficiat.
  13. Annemie:
    19 juni 2017
    Dag Leon, proficiat! Natuurlijk heb ook ik jouw 'fietsavontuur' gevolgd en zo een beetje met je meegereisd. Je hebt het toch maar weer volbracht en weer die geweldige prestatie geleverd. Een ware pelgrimage!
    Geniet nog van een paar mooie dagen, samen met Gerda. En tot volgende week!
    Hartelijke groet, Annemie
  14. MJ Brust:
    19 juni 2017
    proficiat, a job well done. Daar mag je heel trots op zijn, neef .
    Heb af en toe eens mee gelezen, was erg leuk om je te volgen zo.
    Lieve groeten en ik geloof dat je nu een vakantie er achter aan plakt ?
  15. Peter Camp:
    21 juni 2017
    Proficiat Leon. Goed gedaan. Een hele prestatie .
    We kwamen elkaar tegen in Les Landes.
    Mooie verslag van je reis.
    Hartelijke groet,
    Peter
  16. Marco:
    28 juni 2017
    Prachtig reisverslag Leon. Een bijzonder puike prestatie van je en een blijvende herinnering. Laat je Compostela mooi inlijsten en mag de moed en ervaring van El Camino je blijvend inspireren!