Dag 20

5 juni 2017 - Zubiri, Spanje

Spanje bereikt!!!!! Vandaag weer mooi weer gehad. Vanmorgen uitgeleide gedaan door de bazin, ze stuurde ons eerst naar een kantoor voor een stempel. Op kantoor kregen we instructies over hoe het in Spanje gaat .Wat de regels zijn in de refuge ,op de wegen enz. We konden ook spullen inleveren die we niet meer gebruiken zoals de tent, luchtbed,een voortas. Alles wordt in een doos gedaan en naar Santiago gestuurd. Als eerste kwamen we in Rocesvalles aan wat een bekende rustplaats ( groot klooster) is, daar een stempel gehaald, moesten wel in de rij staan. Daarna de beklimming van de berg Ibaneta(1050 mrt ) het was een pittige, moest af en toe afstappen maar op de top komt ook weer de afdaling, dat is dan weer fijn. In Spanje ben je verplicht een helm te dragen wat wel te snappen is. In Erro zouden we stoppen maar de refuge die er was, was gesloten. Daar werden we doorgestuurd naar Zubiri en samen met een paar Slovenen er heen gefietst. Het is richting Pamplona. Hier was ook al het een en ander vol maar uiteindelijk in een herberg nog plaats. Het is een grote zaal met 6 stapelbedden, zal vannacht nog spannend worden met snurken enz. Onderweg is bij Henk nog de ketting er af gelopen dus deze nog gemaakt. In deze herberg is ook weer diner en ontbijt inbegrepen. Er zijn veel verschillende nationaliteiten en zo doe je veel contacten op. Wat ik wel weet is dat je optijd moet stoppen om een slaapplaats te hebben. Vandaag 55 km gefietst het lijkt niet veel als je de andere dagen bekijkt maar er zat een erg grote bult in.

1. Kees Kreijtz en Joke.:
    5 juni 2017
    Volgend jaar de tour?? Of de vuelta??Fijn dat het goed gaat en je niet meer alleen hoeft te fietsen
  2. Theo:
    5 juni 2017
    Proficiat , Spanje bereikt !!!
  3. Jos Leufkens:
    5 juni 2017
    Olé, Spanje bereikt. Begrijp dat het richting Santiago drukker wordt met "pelgrims".
    Als je al in de rij moet staan voor een stempel. En de eerste col genomen. Petje af. Snurkende mensen op een zaal, ook dat went. Leuk die verschillende nationaliteiten.
    Ik ben benieuwd naar de verhalen straks. Snurk ze voor straks en voor morgen succes in de bergen.
    gr. Ria en Jos
  4. Astrid:
    5 juni 2017
    Mooie mijlpaal onderweg. Veel plezier samen of alleen. En fijn dat het weer beter weer is.
  5. Jaak:
    6 juni 2017
    Hoi Leon,

Kan me voorstellen dat met de berge en heuvels minder km gemaakt worden maar het fietsen zal niet minder zwaar zijn.

Heel veel sterkte verder.

Groetjes Jaak.
  6. Riny Leers-Jaspers:
    6 juni 2017
    Wat een belevenis elke dag weer. We lezen met plezier je verhalen en nu ga je aan de laatste 1000 km beginnen. Petje af (niet letterlijk, want anders verbrand je je bolletje) Succes
    Riny en Paul
  7. Evelyne: