Dag 19

4 juni 2017 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Deze dag staat in het teken van regen en kou.Gisteravond in de refuge nog lekker gegeten, courgette soep met brood en een grote omelet met tomaat en paprika . Was prima. Ook vannacht was het koud dus de lange broek maar aan gedaan. Vanmorgen regende het en we stonden in twijfel om te vertrekken , poncho aan en toch maar gaan. Naar de winkel om wat repen, drinken en mandarijntjes te kopen. Het fietsen ging wel maar de regen kwam soms wel erg hard naar beneden. 5 km voor St Jean pied de Port regende het zo hard dat we toch maar zijn gaan schuilen. Bij de bakker wat brood gekocht, hij was bijna uitverkocht en wat koffie, werd je weer even warm van. Aan gekomen in St Jean pied de Port besloten om te stoppen en een slaapplaats te zoeken. De gite ging om half drie open en we waren er iets te vroeg maar de deur was gelukkig toch open. Daar kon je kiezen voor een slaapzaal, een 4 pers kamer of een kamer met tweepersoons bed. We hebben voor de 4 pers kamer gekozen en niet veel later kwamen er twee Kroatische dames bij. Mogelijk moeder en dochter maar daar hoor ik straks nog wel meer van. Eerst maar even douchen om warm te worden. Nu wat zoeken om te eten. Het is hier nog erger dan Valkenburg in de zomer en nu is het hier dus nog slecht weer. Er zijn veel Amerikanen die  de laatste 800 km lopen. Volgens een Amerikaanse zijn er meer Amerikanen dan Nederlanders hier                   ( verhoudingsgewijs). De afstand van vandaag is 40 km helaas. Hopelijk morgen beter weer!

1. Jos Leufkens:
    4 juni 2017
    In tegenstelling tot het weer bij jullie is het hier vandaag redelijk goed geweest.
    Regen maakt inderdaad koud en om dan verder te fietsen is niet leuk.
    Dus vandaag ook weer een dak boven jullie hoofd. Mooi.
    Dan jullie slaapgenoten, ben benieuwd naar de verhalen. De laatste kms komen eraan. Hopelijk morgen beter weer. Voor nu prettige avond verder en tot morgen.
    gr. Ria en Jos
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    4 juni 2017
    Shit happens en regen ook.
    Hopelijk morgen beter weer.gr Kees en Joke.
  3. Hans:
    4 juni 2017
    Doe ze in RONCESVALLES de groeten van mij en zeg maar dat ik daar woensdag aankom.
    Hans uut Twente.
  4. Marlies:
    Heel veel succes Leon. Wij leven met je mee
  5. Lotte:
    Heel veel succes!
  6. Cor en Rita Toering:
    5 juni 2017
    Wat een ontberingen! Je bent lekker bezig hoor, ik doe je het niet na. TOPPER
  7. MJ Brust:
    6 juni 2017
    Ha neef.
    Heb je blog gelezen, mooi dat je dit doet.
    Good luck verder en veel groeten uit Washington D.C.