Dag 18

3 juni 2017 - Saint-Palais, Frankrijk

Vannacht niet zo best geslapen omdat het erg warm was, als ik het raam open zette dat hoorde ik constant een of ander aggregaat. Na een lekker ontbijt stroomde het van de regen en was ik aan het twijfelen of ik wel zou  gaan fietsen. Henk wilde wel gaan en we hadden afgesproken vanaf nu samen te fietsen. Dus toch maar de poncho aan en gaan. Het heeft de hele dag wel wat geregend maar niet erg hard. Om 3 uur vonden we het genoeg en zijn we in St Palais gestopt. Naar het VVVkantoor gegaan om een camping te vragen en een stempel. De dame van kantoor zei, hier tegenover is een gite speciaal voor  Santiagogangers. Dus maar niet verder gezocht en de straat over gegaan. We hadden 72 km op de teller staan ( 1500km gepasseerd ) dus  het was goed. We hadden met de km verder kunnen komen als we ons niet twee keer verreden hadden, waren we boven op een berg moesten we weer terug, een vriendelijke man wilde ons de weg wel wijzen door voor voor te rijden in de auto.De gite is oud maar netjes de eigenaar heeft nog een koffiewinkel en maakt heerlijke koffie. Henk die uit Groningen komt is in Tours begonnen en heeft  twee jaar geleden het eerste stuk gereden. Hij rijdt wel wat sneller maar wacht op punten op mij. Hij spreekt weinig of geen Frans dus kan ik voor hem wel wat betekenen. Vandaag verschillende Santiagogangers gezien ook mensen die we tegen kwamen, dus waarschijnlijk zijn die gestart in Santiago. Hopelijk is morgen weer droog voor de volgende etappe.

Dag18

1. Jos Leufkens:
    Mooi jasje!!!
  2. Jaak:
    3 juni 2017
    Mooie kleur dat Jasje, zo te zien heb je er een hoes bij op je bagagedrager :).
    Nee zonder flauwekul is een leuke kleur.
  3. Theo:
    3 juni 2017
    nou de 1500 km gepasseerd, leuk dat je een kameraad gevonden hebt, het fietst toch wat prettiger denk ik.