Dag 16

1 juni 2017 - Labouheyre, Frankrijk

Het moet niet gekker worden, van een kloostercel nu naar een een groot kasteel. Het is gelegen in een prachtige omgeving met een groot park. Vanmorgen lekker ontbeten met de inhoud van mijn gekregen doos, toast met jam en leverpastei. Koffie gemaakt. Heerlijk geslapen. Om 8 uur zat ik op de fiets en het liep lekker, zat tussen de middag op een terras waar ook een Nederlander zat . We hebben een tijdje samen opgefietst maar hij reed voor mij te hard, dus Theo ging uiteindelijk zijn eigen tempo, hij had voor de avond een refugié geregeld. Kom in de loop van de middag in Labouheyre aan waar een camping is maar helaas die was dicht. Terug naar het centrum gereden en daar was nog een Nederlander (Henk )aan het zoeken. Hij sprak slecht Frans en een beetje Engels dus was blij dat ik hem hielp. Hij had een kennis die een slaapplaats kon regelen. Die kennis was iemand die in zuid-Afrika  op de ambassade had gewerkt. Een aristocraat persoon met grote snor en uitstraling, wijst ons de weg naar een groot kasteel waar kamers verhuurd worden aan pelgrims . Daar aangekomen wordt je welkom geheten op het bordes met een drankje. Dan krijg je je kamer gewezen, hij is wel 7 bij 7 met een hoog plafond met veel mooie antieke meubels, sjiek behang en grote raampartij en groot balkon. Ook krijg je weer handdoek om je te douchen en in 20.00 uur wordt je op het diner verwacht. We zitten nu hier met drie fietsers en een loper en ja Theo van vanmorgen is er ook. Dit alles voor de prijs van 45 euro, kon het slechter treffen. Vandaag weer 92 km gefietst zonder problemen.

1. Ruud:
    1 juni 2017
    Dan is het na zo'n dag fietsen (ik doe het je niet na) toch een verassing en feest om op zo'n stek terecht te komen. Verdiend zeggen we dan. Zet hem op.
  2. Jos Leufkens:
    Hoi Leon,
    Ja, van monnik naar kasteelheer. Geweldig en dat voor 45 euro.
    Het kon slechter. Weer de nodige kms. Mooi. Ik weet straks niet meer hoe ik je moet aanspreken, pelgrim, monnik, kasteelheer, fietser of wat er nog komen gaat. Maak er in het kasteel een mooie avond van en voor morgen weer veel fietsplezier.
    Gr. RIa en Jos
  3. Kees Kreijtz en Joke.:
    1 juni 2017
    Het moet niet gekker worden.
    Straks is Gerda nog een kasteelvrouwe.
    Morgen succes.
  4. Theo:
    1 juni 2017
    Poeh wat een verhaal, zomaar een kasteel als overnachting! het moet niet gekker worden, maar een prachtige ervaring.
  5. Armand:
    1 juni 2017
    hoj Leon als je zo doorgaat ben je er in 4 weken, grote klasse. Hoe is het met je fiets is ie weer toppie?
  6. Ci:
    1 juni 2017
    In 't kasteel logeren das klasse. Elk kasteel heeft zijn spook zeggen ze misschien kan je er nog mee kennis maken.