Dag 15: Cadillac

31 mei 2017 - Cadillac, Frankrijk

Vanmorgen wakker geworden van gedruppel op de tent, dus maar snel opgestaan om alles droog in te pakken. Mijn buren waren een echtpaar die ook met de fiets onderweg zijn. Het waren Fransen met pensioen. Mevr sprak me gisteren al aan omdat ze zag dat ik een schelp achterop had. Zij waren ook in Santiago geweest en fietsten nu veel. Zij had ook een probleempje met de fiets dus moest ook naar de fietsenmaker, dat was gemakkelijk, ze konden me goed helpen bij de fietsenmaker. Bij de receptie zat het echtpaar eerst te ontbijten toen ik eraan kwam dus ook nog maar een kopje koffie gedronken. De fietsenmaker was ongeveer 5 km buiten het dorp. . Hij draaide er een schroef in en controleerde de ketting, die was nog goed volgens hem. Het fietsen ging daarna ook weer prima. Onderweg in St Emillion een stempel gehaald en het liep lekker. Rond 3 uur kwam er een hele donkere wolk opzetten en heb toen maar besloten te stoppen voor vandaag. Eerst wat navraag gedaan waar een camping was, werd me verteld dat hier in Cadillac een refugié is speciaal voor mensen op pelgrimstocht. Het is een oud klooster geweest en er werd me een cel toegewezen om de nacht door te brengen. Het is een mooi oud gebouw met lage deuringangen en gewelfde plafonds, je krijgt bij aankomst een doos met vanallehande lekkers, een waterkoker en beddengoed. Je moet wel je stempelpas inleveren en krijgt hem weer terug bij vertrek. Het is geen klooster meer en er zitten allerlei diensten in. Vanmiddag had ik al een kant en klare maaltijd gehaald, dus die lekker klaar gemaakt en opgegeten. Heb de was gedaan en ga nu zelf douchen. Het gekke is dat de hele donkere wolk weggetrokken is en er geen druppel regen gevallen is. Vandaag maar 69 km gefietst. Jos, ben nog steeds blij met je jasje! Ook alle reacties doen super goed, want waar ben ik aan begonnen!?!?

1. Jos Leufkens:
    Hoi Leon,
    Mooi dat de fiets weer in orde is. Leuk van dat Franse echtpaar. Dat is dan weer een mooie ervaring. Slapen in een cel. Een vast dak boven je hoofd. Ik vond dat ook altijd lekker, zeker na een nacht regen op je tent. Doe wel voorzichtig met het jasje (haha).
    Je bent goed op weg en dit is een mooi avontuur. Slaap lekker in de cel en voor morgen weer goed weer gewenst.
    gr. Ria en Jos
  2. Theo:
    Hoi Leon,
    eindelijk heb ik je website gekregen van Gerda! Eerst alles gelezen van je ervaringen tot nu toe. Wat heb je op je hals gehaald zeg. Maar alles gaat goed, alleen dat met je fiets, dat had niet moeten zijn. Ik geniet van je verhalen.
  3. Kees Kreijtz en Joke.:
    31 mei 2017
    Fijn dat er ook nog aardige Fransen zijn.
    En was het met de fiets bijna niets.
    Lekker douchen en slapen en morgen gezond weer op Succes maar weer.
    Kees en Joke.
  4. Astrid:
    31 mei 2017
    Lekker in een echt bed vannacht. Bonne nuit en morgen weer bonne voyage!
  5. Jaak:
    1 juni 2017
    Hoi Leon,

Heb begrepen dat op 22 juli de sleuteldag van de Corvair club is. Hoop dat je nog energie over houdt voor dat gesleutel. Ik denk in mijn geval dat dit niet het geval zou zijn. Knap dat je dit allemaal alleen aan gaat.

Groetjes Jaak.
  6. Annemie:
    1 juni 2017
    Mooi, die contacten met mensen die je onderweg ontmoet!
    Nu komt er een vlakke etappe, en hopelijk heb je niet de wind tegen. De Spaanse grens komt in zicht!
    Een goede rit weer!