Dag 17

2 juni 2017 - Dax, Frankrijk

Vannacht geslapen als een koning en ook het ontbijt was voortreffelijk net zoals het diner gisteravond. Omdat ik het gasstel zo weinig gebruikte heb ik het maar daar gelaten.Vanmorgen om half 9 met Henk samen vertrokken en het fietsen ging lekker. Tussen de middag zaten we ergens wat te eten en daar was ook ineen keer Theo,  die fietst harder want hij lag nog in bed toen wij vertrokken. Er kwam nog een Nederlander bij ons zitten uit Eersel maar hij zei niet veel en was op een racefiets. in DAX aangekomen hadden we 97 km gefietst en tijd om iets te zoeken om te slapen. Bij het VVVkantoor een stempel gehaald en gevraagd naar een camping. Daar werd gezegd dat er ook een refuge was , een oud klooster. Dus dat maar opgezocht, het is basic maar goed. Voor niks lig je op een grote zaal met een aantal pelgrims en voor een paar euro heb je een eigen cel ( kamertje). De eigen kamer lijkt me toch fijner. Met Henk eerst naar de dechatlon voor een nieuw matrasje want het luchtbed lekte weer. Die hadden we snel gevonden en op de terugweg naar onze slaapplaats reden we langs een Chinees. Omdat we allebei wel honger hadden, gestopt en hebben we lekker gegeten. Als toetje heb ik altijd mandarijnen bij me want die zijn lekker en goed te eten. In de refuge kwamen we de man uit Eersel weer tegen, Theo zou verder gefietst zijn.

1. Jos Leufkens:
    2 juni 2017
    Geweldig dit weer te lezen. Van monnik naar kasteelheer en weer terug naar monnik cq pelgrim.
    Wat leuk dat je een medefietser hebt gevonden. en dan weer mooie kms gemaakt. op een nieuw luchtmatrasje slapen moet ook weer goed komen. Lekker gesmikkeld bij de Chinees, dus de dag kon niet meer stuk. Weet je overigens dat Dax een beroemde plaats is voor de duivenliefhebbers? Voor vanavond, veel gezelligheid met de Nederlanders en verder weer tot morgen.
  2. Astrid:
    2 juni 2017
    Vannacht weer lekker slapen. En al bijna bij het doel van de vorige keer. Nog twee nachtjes en dan ben je in Spanje. Veel plezier weer!
  3. Mfhendriks:
    3 juni 2017
    Geweldig allemaal Leon. Je maakt zo wel heel veel mee. Groetjes en veel succes verder.
    Marita