Dag 14: Bayas

30 mei 2017 - Bayas, Frankrijk

Vannacht regende het wat dus moest ik de tent nat opruimen. Het fietsen ging goed vandaag maar de fiets gaf toch weer wat protest, hij kraakte wat alsof de ketting niet meer goed was. Ben langs een fietsenzaak gereden maar die hadden er geen verstand van. In St Hillary wilde ik een stempel halen maar kwam op de plaatselijke markt terecht waar het erg druk was. Het VVVkantoor was dicht evenals de kerk dus geen stempel. Vanuit St Hillary ging een fietspad tot Bordeaux, een oude spoorweg .Onderweg  een keer de weg gevraagd en een Engelsman wist beter de weg dan de Fransman. In Clerak ben ik van het fietspad afgegaan en fietste door stille dorpen waar je geen mens hoort of ziet. Ben in Bayas gestopt en op de camping herkende de campingeigenaresse nog van drie jaar geleden

1. Jos Leufkens:
    30 mei 2017
    Hoi Leon,
    Natte tent is niet leuk, mss een overbodige tip, probeer binnen en buitentent apart op te bergen. Scheelt bij het drogen.
    Fiets sputtert weer, krakende ketting kan van het opspringende stof zijn. Probeer met een een droge doek schoon te vegen en als je die eventueel bij je hebt, met dry-oil in te smeren.
    Het blijven Fransen, die weten nergens de weg.
    Leuk dat de de campingeigenaresse nog dezelfde was als drie jaar geleden.
    Voor morgen weer succes en voor nu slaap lekker.
    gr. Ria en Jos
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    30 mei 2017
    Jammer dat je nu steeds problemen hebt met je fiets.
    Naar Lourdes 2 keer plat meer niet.
    Het beste er maar van hopen.
    Morgen weer veel succes.
  3. Theo en Oliva:
    31 mei 2017
    Nou Leon, je bent al een heel stuk op weg! We vinden het hartstikke leuk dat we (vanaf de iPad) met je mee mogen reizen, en we kijken elke dag weer uit naar het volgende verslag. Veel succes en fietsplezier! Groetjes uit Zitterd.
  4. Mfhendriks:
    31 mei 2017
    Dag Leon
    Al die ongemakken horen er natuurlijk bij. Heb veel respect voor je. Fransen zijn niet de vriendelijkste mensen is mijn ervaring. Groetjes van iedereen,
    Ik hou gen op de hoogte. Succes
    Marita