Dag 10:Bléré

26 mei 2017 - Bléré, Frankrijk

Vannacht slecht geslapen omdat er veel geblaf was, volgens mij was er een hondenkennel  in de buurt want de honden blaften geregeld. Om 7.20 zat ik op de fiets en het was nog niet zo warm. Het was fijn fietsen, zo heb ik een tijdje langs de route National gereden en op een gegeven moment weer langs de Loire. Fijn fietsen, het liep lekker, zo heb ik vandaag weer 117 km gereden. Op een gegeven moment kwam ik langs de Cher en zo kwam ik in Bere.In de loop van de dag werd het overal drukker, het lijkt wel een feestdag te zijn. In Chaumont op het VVVkantoor een stempel gehaald. Had hem graag in Blois gehaald maar daar was het extreem druk. Onderweg heb ik vaker de weg gekruist met een mevr van middelbare leeftijd en hier op de camping staat ze ook. Zij is een  kanalentocht aan het maken en morgen maakt ze de laatste naar Tours , maandag moet ze weer werken. Eerst stond ze op een plaats met veel muggen dus ben ik ook maar eens goed gaan kijken want daar heb ik geen zin in. Even naar de winkel geweest voor een brood en grote salade, ook mijn scheerkrabber was kapot dus ook maar een nieuwe.   Yoghurt heb ik nog dus eten komt goed vandaag. Gisteren was er geen winkel in de buurt maar wel een klein restaurantje en dat was ook lekker. Zo nu even de was doen en douchen.

1. Jos Leufkens:
    26 mei 2017
    Hoi Leon,
    Ja honden kunnen je flink uit de slaap houden. Mooi, lekker vroeg op en weer heel wat km's gemaakt. Chappeau!! en weer een stempel. Contacten onderweg zijn altijd leuk en zeker de verhalen die daarbij horen. Ja, en dan die muggen, meestal heb je direct aan water geen last van ze, maar enkele 10 tallen meters van het water af wel. Betekent, goed je tent dicht houden, ook eventuele beluchtingsgaatjes.
    Ik weet niet of je in Frankrijk zoiets hebt zoals hier de LiDL, daar kun je lekkere maaltijdsalades kopen.
    Nou, douch ze en was ze, tot morgen.
    gr. Ria en Jos
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    26 mei 2017
    Heerlijk een dag zonder problemen.Veel succes morgen je bent al een aardig eind op streek.
  3. Annemie:
    Hey Leon,
    je maakt flinke afstanden. Mooie streek waar je nu door fietst. Vijf kilometer stroomopwaarts van Bléré ligt het kasteel van Chenonceau, gebouwd over de Cher. Met mooie tuinen. Een aanrader (als je tijd hebt).
    Je hebt er al bijna een derde van de reisafstand op zitten.