Dag 28

13 juni 2017 - Castrillo de los Polvazares, Spanje

Vannacht is het  erg warm  geweest, heb boven op het dekbed gelegen. Vanmorgen eerst het onweer afgewacht en daarne pas gaan fietsen. Bij het eerste restaurantje ontbeten. In het begin was het wat heuvelachtig, op een gegeven moment  werd het weer vlak. Het was een beetje heideachtig met slechte weg. In een dorp was de weg weer goed en buiten het dorp weer slechte weg. In Astoria hebben we nog een stempel gehaald, zijn stempelkaart is bijna vol. Aan het eind van de middag was er weer een onweersbui en moesten we schuilen. Er  schuilde tevens een Deens echtpaar met hun zoon. De zoon van rond de 10 jaar had het helemaal gehad. We zijn snel in Castrillo de los Polvazares beland. Het is een dorp zonder echte wegen alleen wat tegels en steentjes. Het lijkt of de tijd hier stil heeft gestaan; alsof ik in de middeleeuwen zit. We zitten hier in een albergue die gerund wordt door de gemeente. Het is er netjes en schoon. Prettige ruimte om te zitten wat tevens keuken is. Om te eten moeten we weer op de fiets kruipen maar voor ons als getrainde fietsers is dat geen probleem. Nog 200 km na de 60 van vandaag.

1. Jos Leufkens:
    Hoi Leon,
    Vandaag het dus tussen de buien droog gehouden. Mooi nog 200 km. Peuleschilletje. Morgen echter een grote col. Succus verder. Doe het rustig en ga je niet forceren op die col. Klein verzetje en de beentjes laten draaien.
    Gr. Ria en Jos
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    13 juni 2017
    Meestal zit het venijn in de staart. Dat zal morgen ook zo zijn.
    Niets forceren het gaat zoals het gaat.
    Succes morgen.
  3. Theo:
    13 juni 2017
    Het is blijkbaar moeilijk geweest vandaag, morgen die berg op maar dat lukt jullie wel.
  4. Kiny Huizinga:
    13 juni 2017
    Sterkte morgen bij het beklimmen van de Cruz de Ferro.
    Het is niet de eerste berg op jullie route en de vorige hebben jullie ook bedwongen.
  5. Mirjam:
    14 juni 2017
    Hoi Léon, waat 'n avonture en leuke verhaole! En noew op nao de létste tweehónderd! Geneet d'r van en zét h'm op!
    Groetjes Pascal en Mirjam