Dag 27

12 juni 2017 - León, Spanje

Leon is in Leon! Vanmorgen rond 8 uur zaten we op de fiets, het ging lekker, het is dan ook nog lekker koel. In de loop van de dag wordt het weer erg warm. Het landschap was vlak en eigenlijk een beetje saai. Na 50 km waren we in Leòn en eerst gingen we naar het toeristenbureau om te vragen naar een Albergue. Daar kunnen ze inlichtingen geven over de slaapplaatsen. We hebben er een gevonden bijna in het centrum van de stad. Het is een vrij modern gebouw met drie stapelbedden per kamer, bij ons slapen 2 Japanners en een Duitser. Het is niet druk hier. Vanmiddag hebben we wat door de stad geslenterd, het is een mooie schone stad. De kathedraal  was wel te bezichtigen maar er werd entree gevraagd en niet weinig. Dus daar van af gezien. In het buitengebied zijn veel kanaaltjes met daaraan een gotenstelsel ter irrigatie van de landerijen. Foto's gemaakt van de vele ooievaars. Morgen nog een vlakke etappe en dan de grote berg maar die zal voor overmorgen zijn. Kunnen we ons mentaal op voorbereiden.

1. Kees Kreijtz en Joke.:
    12 juni 2017
    Je moet er een eind voor maar dan kun je ook zeggen dat je i een plaats bent die naar jou vernoemd is Geweldig.
    Nog even volhouden en je kunt dan met recht zeggen : ik heb het volbracht:
  2. Jos Leufkens:
    Hallo Leon in Leon,
    Leuke taalgrap. Omdat het vlak is hoeft het niet saai te zijn. Jij wil natuurlijk die grote berg op. Het gezelschap wordt steeds internationaler. Je wordt nog eens een talenfreak. Engels, Duits, Frans, Spaans, Sloveens, Portugees, wat komt er nog? Maar wel leuk. Entree vragen voor de kerk, foei! Lijkt mij een leuke stad, heb even gegoogeld.
    Voor morgen weer veel succes en dan de grote berg.
    voor straks schlaf gut en op zijn Japans: yukuri kyuu ndekudasai.
    gr. Ria en Jos
  3. Kiny Huizinga:
    Goedenavond
    Naast de info die ik krijg van Henk (per app en foto's) vind ik het leuk om de blogs van Leon te lezen.
    Henk zei per app je kunt ze wel gaan lezen, ik ben maar zo vrij geweest. en geniet er van. Knap hoor wat jullie presteren.
  4. Kiny Huizinga:
    Kiny:
    Goedenavond
    J
  5. Riny Leers-Jaspers:
    13 juni 2017
    Hallo Leon
    Wat een prestatie tot nog toe en we denken wel dat je deze week ook nog wel doorkomt.
    Zoveel mooie en leuke ontmoetingen. Heb je de e-mails gekregen, zodat je deze mensen misschien o.a. in Japan kunt opzoeken en samen kunt gaan fietsen?
    We wensen je nog enkele dagen veel fietsplezier toe en daarna samen met Gerda de reis afsluiten.
    heel veel groetjes van Riny en Paul
  6. René Heffels:
    13 juni 2017
    Zet hem op Leon van Leon, Je weet dat een Spaanse Autobouwer zelfs een model naar Jou genoemd heeft, ja ze snoepen gewoon van Jouw beroemdheid... een fietsmodel was nog beter geweest!
    Enige van Jouw tussenstations zoals Logrono vaak zelf bezocht!