Dag 30

15 juni 2017 - Triacastela, Spanje

Gisteravond uit eten geweest in een restaurant waar we uitgebreid werden ontvangen als koningen. We hebben paella gegeten zonder vis. De ober kwam geregeld vragen hoe het was en we kregen telkens een hand. Als toetje kregen we ijstaart na zonder te betalen, de rest natuurlijk gewoon betaald. Gisteravond hebben we ook nog iemand gezien die de tocht rennend aflegt. Vanmorgen op tijd vertrokken en op een berg hebben we ontbeten. De fiets begon weer wat te kraken en het tandwiel is wat versleten. In Villafranca bij een fietsenzaak binnen gegaan maar die hebben de onderdelen voor mijn fiets niet  Ben nu maar bergop gelopen en dat ging prima. Vandaag was wat ze noemen de Koninginnenroute. We hebben drie cols gehad en bij de hoogste zaten we boven de wolkengrens. Bergaf maar weer voorzichtig gedaan. Om half drie pas de lunch gebruikt, was ook weer boven op een berg. Om 16.00 waren we in Triacastela en zijn we gestopt bij een albergue. Na een douche en de gebruikelijk was zijn we het dorp in gelopene en vonden een leuke tent om te eten. We hebben nog met een man gesproken die vond dat hij dagelijks 50 of 60 km moest lopen. Die was met klachten bij een dokter geweest en mag nu zeker twee dagen niet lopen. We tellen de dagen nu wel een beetje af, vandaag weer 66 km gedaan dus nog zo'n 140 te gaan. Morgen nog een col en dan hebben we de hoge bergen wel gehad.

1. Kees Kreijtz en Joke.:
    15 juni 2017
    Pffff we krijgen het er warm en koud van. Nog even volhouden .Veel succes op de laatste col en de rest met 2 vingers in de neus.
  2. Jos Leufkens:
    Hallo Leon,
    Ja, de koninginnenrit, die zit wel in iedere tocht. Mooi dat het goed is gegaan. Wel weer jammer van de fiets. Leuk de geste van dat restaurant. Het aftellen is nu wel echt begonnen, nog twee dagen schat ik zo. Na het hooggebergte volgt meestal de vlakte.
    Morgen nog een col en dan naar beneden. Ook die laatste col, voorzichtig!
    Knap werk. Voor morgen weer succes en slaap ze straks.
    gr. Ria en Jos
  3. René Heffels:
    15 juni 2017
    Fietsen nog niet weggooien, smeren die wieltjes, dan gaat ook voortgeschreden slijtage langzamer!
    Zet hem op voor de eindspurt!
  4. Marco:
    28 juni 2017
    Hier was het te voet dus ook flink zweten voor mij Leon. O Cebreiro, El Acebo, Triacastela. Een hele tour en ja met de fiets idem dito. Prachtige dagen wel, die blijf je je herinneren.