Dag 24

9 juni 2017 - Burgos, Spanje

Vandaag op de 10de verjaardag van Suze (m'n kleindochter) stond het weer in het teken van fietsen. Vannacht slecht geslapen omdat het onweer me wakker hield. Om 4 uur werd ik weer wakker van iets en kon niet meer in slaap komen. We zijn op tijd vertrokken en het liep eigenlijk lekker, het landschap is variërend en mooi. Het was vals plat maar goed te doen, het weer  was prima. Op een gegeven moment waren we toch weer op 1000 mrt hoogte, daarna wat cols. We wilden een stuk weg afsnijden maar dat is dan de reguliere weg en werd toch gevaarlijker. We zijn toen toch maar weer de route gaan rijden, wel zo veilig. Onderweg een pauze gehad met wat lekkers. Rond drie uur zijn we gaan zoeken naar een hostel, we hadden er eerst een waar alles wel erg krap was, dus maar verder zoeken. We zitten nu in een vrij modern hostel, wel ook slaapzalen met stapelbedden. Maar het oogt wat ruimer, we zitten op de 6de etage, met een lift gelukkig. De stad Burgos is enorm groot en er is een grote bekende kathedraal , ze bestaat eigenlijk uit 3 kerken. In een was een mis aan de  gang  Engelstalig met veel Filipijnen en ook de priester was uit de Filipijnen. In een andere kerk was ook een mis aan de gang in het Spaans maar daar stonden de mensen tot buiten. Ik ben in de Engelstalige mis gebleven. Vanavond nog maar eens door de binnenstad lopen en op tijd naar bed in de hoop dat het slapen wel goed gaat, moet eigenlijk wel na 86 km.

1. Jos Leufkens:
    Hallo Leon,
    Proficiat met de 10e verjaardag van Suze. Wat vervelend dat onweer en dat je wakker werd en niet meer in slaap kon komen. Gelukkig ging de rit vandaag dan beter en 86 km in de cols, is ook niet niks. Leuk van al die missen!! Veel plezier met je wandeling door de stad en verder weer veel succes morgen en een goede nachtrust gewenst.
    gr. Ria en Jos
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    9 juni 2017
    Na het bijwonen van de mus kan het toch niet meer mis gaan.
    SUCCES MORGEN.
  3. Ruud:
    9 juni 2017
    Volgende stop je naam plaats Leon? Dat moet al een beloning voor je zijn. Midden in de stad op een plein gaan staan met de tekst er onder ik ben Leon in Leon.