5 de reisdag

21 juli 2018 - De Lutte, Nederland

Vandaag hebben we 100 km gefietst, de groepsleiders fietsen best wel hard. Ze zijn moeilijk te volgen, dus gaan we met 4 mensen op ons eigen tempo fietsen          .  In de buurt van Winterswijk net over de Duitse grens hebben we koffie gedronken. Het waren veel bos- en zandpaden . Het is best gevaarlijk op de zandpaden, door de droogte is het zand los en zo  is wegglijden snel gebeurd.                    Halverwege de dag waren er twee groepen gevormd  en het gekke is dat een groep hoofdzakelijk Fiezen zijn en de andere  groep Limburgers .                                    . In Losser hebben we boodschappen gedaan ook voor morgen omdat het dan zondag is en hier dan niet veel of niks open is. Daarna nog wat bospaden en we zijn een paar keer een kleine rivier overgestoken.                                                        We zitten hier op een groot open veld. Nadat iedereen een beetje bij gekomen was hebben we gezamenlijk op het terrein Chinees gegeten wat gezellig was.       Helaas gaan er twee naar huis. Twee Walen, een met pijn in de knie en de andere omdat er onmin was of is. Hij zegt er niet veel over.                                                     Nu lijkt het of er regen komt en buienradar geeft het ook aan, dus alles in de tent gelegd en niets laten liggen wat nat kan worden. Vannacht hebben we ook regen gehad en was ik het zadeldek vergeten.                                                                       Nu nog even in de kantine en op tijd slapen.                                                     Morgen gaan we naar Zweeloo.

1. Joke Kreijtz:
    21 juli 2018
    Stuur die regen maar naar ons jullie lekker droog en wij wat verkoeling.die zandgrond kan
    wel wat gebruiken.
    Gr en totbin Zweeloo.
  2. Jos Leufkens:
    21 juli 2018
    Mooi dat het heeft gesmaakt en dat het gezellig is. Wat betreft de zandpaden, hier kan ik over meepraten, dit is echt niet prettig. Gelukkig volgt er meestafweer een verharde weg en dan is het leed weer snel vergeten.
    gr. Ria en Jos en tot morgen.