7 de reis dag

23 juli 2018 - Uithuizen, Nederland

Vandaag 110 km gefietst, het was erg warm, dus veel drinken. Nu zitten we aan de kust en dat merk je aan de temperatuur, scheelt een paar graden.

Vanmorgen werd er flink gas gegeven, een paar voorrijders hadden weer eens verkeerd gereden, dat was balen. We hebben langs uitgestrekte velden gereden en over de mooie Drentse heide. Uiteindelijk zijn we met een paar man langzamer gaan rijden. Konden dan ook stoppen om eens een foto te maken. Een van deze mensen had bij het kadaster gewerkt en wist hier goed de weg.

In Zuid-Laren (bekend van de paardenmarkten) hebben we wat boodschappen gedaan en geluncht ergens op een rustige plek. Op die plek aangekomen was ik mijn karnemelk kwijt en ik wist niet meer of ik hem nu in de tas gedaan had of niet. Terug gelopen en vond mijn pak op het trottoir liggend, oeps. Mooi gebied doorkruist met meertjes, sluisje en molen. Later door de stad Groningen gereden waar het behoorlijk druk was, dan is een goede gids wel nodig. Net voor een overweg, ging die dicht en kwam er een tweede trein. Dat was wachten terwijl de groep door was. Onze Waals-Belgische collega had gelukkig navigatie op de telefoon zodat we de groep terug vonden; ze hadden ons niet gemist!

We zitten nu op een boerderij=camping, een beetje basic is maar goed. Vanavond nog even naar het dorp voor een hapje en een drankje.

Morgen naar Holwerd en dan zijn we er bijna.

1. Jos Leufkens:
    23 juli 2018
    Mooi ritje 110 km. Over de Drentse hei. Sjiek, het land van Bartje. En im Zuid Laren nog het bekende liedje gezongen.
    Mooie reis verder en tot morgen in Holwerda.
    Gr Ria en Jos
  2. Joke Kreijtz:
    23 juli 2018
    Toch niet zo n succes fietsen met een grote groep.nog een.paar dagen en.he hebr he vrijheid terug😉