Dag 31

16 juni 2017 - Melide, Spanje

Vandaag de laatste twee bergen gehad, het ging zo lekker dat we de laatste berg ook maar gepakt hebben. Vanmorgen op tijd vertrokken en ontbeten ergens onderweg (geprakte tomaat met knoflook) was wel lekker. De reis verliep voorspoedig, berg op gelopen en bergaf voorzichtig. We waren op het loperspad en dat was van een kant fijn maar we moesten laveren tussen de lopers. Het was een fijne route door dorpjes en veel rustplaatsen waar je wat kon gebruiken. Op een gegeven moment zijn we toch maar over de grote weg gegaan en kwamen we ook in dorpjes maar er is erg veel leegstand in huisjes en in winkels. Het zag er soms wat vervallen uit. Het landschap kun je vergelijken met de Ardennen. Het weer is nog steeds goed, je transpireert veel en dat moet weer met water of ander vocht aangevuld worden. We troffen een meisje uit Nederland (die zich uitgaf voor hoela-danseres) dat op een taxi stond te wachten. Ze zei geblesseerd te zijn en deed stukjes te voet en stukjes met de taxi. Maar we zagen ook een man op de fiets die twee karretjes achter zich had. In de stad Melida zijn we gestopt, hadden toch 87 km gereden. We zitten nu in een mooie albergue met ontbijt. Morgen mogelijk de laatste km, dan kunnen we hopelijk zeggen: DOEL BEREIKT !

1. Theo:
    16 juni 2017
    Goed zo!, nog een dag en jullie zijn er. Weet je , ik vind het ongelofelijk knap!
  2. Jos Leufkens:
    Hallo Leon,
    Wat goed. Het venijn zit hem in de staart. De laatste bergen. Blijkbaar is dit een vast gegeven. Wij hadden ook meestal aan het eind van een rit een pittige stijging en de laatste week ging het bij ons ook veelal bergop en af. Maar uiteraard niet te vergelijken met jullie cols. Fijn dat het weer goed is. Mooi te horen dat het eind in zicht is. Nog een dag de beentjes laten ronddraaien. Succes voor de laatste loodjes en tot morgen.
    gr. Ria en Jos
  3. René Heffels:
    16 juni 2017
    Mijn gevoelens zijn véél respect, maar ook een beetje jaloezie!
    53 km fietsen volgens Google, da's een leuke eindspurt!
    René
    PS en dan geniet nog even samen met Gerda van Santiago.
  4. Kiny Huizinga:
    16 juni 2017
    Fantastisch dat jullie bijna het einddoel hebben bereikt.
    Veel succes voor het laatste stukje
  5. Jaak:
    16 juni 2017
    Top Leon dat je er bijna bent. Super prestatie van je.

Groetjes Linda en Jaak.
  6. Caroline.:
    16 juni 2017
    De hele reis heb ik je gevolgd en vind het erg stoer om zo een reis te maken op welke wijze dan ook, mits het niet met de auto is.
    Nog even de laatste kilometers maken en je hebt je doel bereikt Santiago de Compostella. Afgelopen woensdag heb ik Gerda gesproken en die zal je maandag gezelschap komen houden gezellig nog een paar dagen het comfort van een auto om ook nog iets aan site-seeing te kunnen doen. knappe prestatie en een heel leerzame en indrukwekkende pelgrimage.
    maak er nog een paar hele fijne dagen van voordat jullie weer huiswaarts keren.
  7. Mirjam:
    17 juni 2017
    De létste kilomaeters in zich. Waow! Knap gedaon! Geneet d'r van en 'nne fijne tied gewunsj same mit Gerda.
  8. Jos en Bep Hinskens:
    17 juni 2017
    Proficiat met deze prestatie. Chapeau.En nu lekker uitrusten met Gerda.