Dag 29

14 juni 2017 - Cacabelos, Spanje

De berg Cruz de ferro bestegen!  Vanmorgen uit het middeleeuwse dorp vertrokken, er was nog geen flesje water te krijgen. Langzaam gingen we de bergen in en al vrij snel kwamen we bij een klein gebouw waar we konden ontbijten. Op een gegeven moment kwam de berg opdoemen en toen ging het erg stijl. We hebben stukken gelopen omdat het te pittig was.  Bovenop de berg worden aandenken achter gelaten. Er worden hoofdzakelijk stenen gelegd, schoenen, petten en zelfs foto's. Ik heb mijn steen gelegd die ik van de kinderen en kleinkinderen had mee gekregen. We troffen daar 2 Fransen die in tegengestelde richting liepen en een Belg die te voet was. De berg af was linke soep, heb het maar heel voorzichtig gedaan, het was in totaal 15 km  dalen. In Ponferrada wilde we een stempel halen bij het toeristenbureau maar de dame in kwestie wilde die niet geven want ze ging sluiten, de volgende Française werd ook brutaal buiten gezet want het kantoor ging dicht. Nou dan geen stempel, hebben we het volgende dorp maar een lekker ijsje gegeten. Na 72 km was het genoeg en zijn we geland in Cacabelos, hier is weer een gemeente herbergeu. Wat grappig is het zijn hutjes van drie bij drie en er staan twee bedden in. Ze staan als een hoefijzer rond om de kerk. In het midden is het sanitaire gebouw met prima douches en toiletten. Er kwamen net twee Braziliaanse mensen aan die bijna niet meer konden lopen. Dit heeft ook wel te maken met de enorme hitte hier. Morgen de volgende berg en zo langzaamaan komen we aan het einde.

1. Jos Leufkens:
    Hallo Leon,
    Dat was dan de "BERG". Goed dat jullie hem voorzichtig hebben benaderd en hebben afgedaald. Leuk die traditie van een aandenken achterlaten. Ook weer mooie kms. gemaakt. De temperatuur hier is goed uit te houden. Met die warmte daar, denk aan het drinken! Verder gaat hier alles zijn gangetje. Nog eventjes en jullie zijn er.
    Voor vanavond een gezellige tijd en verder slaap lekker in de hut en tot morgen.
    gr. Ria en Jos
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    berg op berg af.
    en morgen nog een keer maar je kunt de eindstreep al bijna ruiken.
    Zet hem op .
  3. Armand:
    14 juni 2017
    knap gedaan, zonder een rustdag. doe t maar na.
  4. Astrid:
    14 juni 2017
    Bijna ben je er. Veel succes nog met de laatste dagen!