Dag 26

11 juni 2017 - El Burgo Ranero, Spanje

De 2000 km gepasseerd!!!!  Vandaag weer 83 km gereden, we zitten nog op de hoogvlakte. Maar de grote berg ( Crus de Ferro) moet nog komen. Vanmorgen om kwart voor 7 kwam de eigenaar met " goede morgen". Licht aan en opstaan. Na 200 mtr gingen we uitgebreid ontbeten. Het was erg warm vandaag en we moesten geregeld stoppen om te drinken. Henk raakte bijna oververhit en hebben veel cola gedronken met ijs en het overtollig ijs hebben we in de bidons gedaan. In Sehaglin wilden we stoppen maar er was een feest met stieren die over straat renden. Het was erg druk en  er zou veel gedronken en gegeten worden. We zijn in twee hostels geweest die al vol waren, in El Burgo Ranero was wel plaats. We slapen op een kamer met drie slaapplaatsen. Mijn kamergenote is een mevr uit Toronto, ze is van oorsprong een Armeense. Net nog een gesprek gehad met een Amerikaanse die tussen de mormonen woont. Zelf is geen mormoonse , ze is katholiek. Nu gaan we eten, meestal een pelgrimsmenu voor rond de 10 euro.

1. Theo:
    11 juni 2017
    Nou de 2000 km gepasseerd, nog even !
  2. Jos Leufkens:
    Hallo Leon,
    Mooie mijlpaal die 2000 km. Nu naar het eind toe. Weer een mooie avontuurlijke Dah zo te lezen. Stieren over straat, dit wil je niet hebben en weer leuke contacten. Laat het eten maar smaken. Wanneer komt die grote col? Voor morgen weer veelsucces en slaap ze straks.
    gr. Ria en Jos
  3. Astrid:
    11 juni 2017
    Wow, 2000km. Dat je kans loopt op oververhitting kan ik me voorstellen. Pas maar op met verbranden ook. Misschien siesta gaan houden en daarna weer doorfietsen?
  4. Marleen en Jack:
    12 juni 2017
    Wat een avontuur en bijzonder om je te volgen. Onze buurman is afgelopen week weer thuisgekomen van zijn pelgrimstocht na vijf weken gefietst te hebben. Nog even volhouden ! FIets je ook weer terug of neem je de kortere weg door het vliegtuig te nemen? De buurman trof een persoon in Santiago die meteen weer huiswaarts keerde op de fiets!!!!