Dag 25

10 juni 2017 - Frómista, Spanje

Gisteravond nog contact gehad met Amerikanen uit Pensilvenia  die wisten nogal wat van de Corvair auto, was wel leuk. Vannacht lekker geslapen tot 5 uur want dan beginnen de wandelaars op te staan en zich klaar maken om te vertrekken. Als de Koreanen opstaan wordt je vanzelf wakker, ze zijn nogal rumoerig. Om half 7 maar opgestaan en de spullen weer ingepakt. Aan de overkant hebben we ontbeten en dat was prima er was ook nog van alles voor onderweg. Om 8 uur zaten we op de fiets en het was een prachtige route met wijdse uitzichten en omdat we op een hoogvlakte (Mereta)zitten was het redelijk vlak. In Castrojerez gestopt om wat te eten en drinken. We zagen er een hop ( vogel met grote kam op de kop) deze zijn zeldzaam. Ook steenkuilen en veel ooievaars zwermen hier rond. Vanmorgen hebben we een tijdje achter mountainbikers gereden maar het pad was zo slecht dat we na 15 km weer op het goede pad fietsten. Vlak voor Fromista reden we over het kanaal van Castilla, van daaruit  allemaal irrigatie kanaaltjes die onder de weg door gingen. In Fromista gestopt en in een particuliere Algergeue  in gecheckt. Is allemaal wat ruimer en fijne douches. De was maar weer gedaan, kan ik er weer even tegen. Het zijn nog minder dan 500 km te gaan, vandaag 76 gereden. Ben over de 2000 km heen. Vanavond het dorp verkennen en dan is het alweer bedtijd. Net nog even gepraat met een Amerikaan uit Boulder Colorado.

1. Jos Leufkens:
    Hallo Leon,
    Vandaag weer een mooie avontuurlijke dag na een goed korte nachtrust. ik vond het ook altijd leuk die contacten onderweg. weer de nodige kms en nog minder dan 500 te gaan. Super. Maak het niet te laat in het dorp want rust heb je nodig.
    Veel plezier dan en voor morgen wederom veel succes.
    Gr. Ria en Jos
  2. Cor en Rita Toering:
    10 juni 2017
    Boulder Colorado staat bekend om de universiteit. De Hoover Dam is gebouwd in Nevada waar de stad Las Vegas werd voorzien van de gokhuizen zodat de werkers aan de dam 's-Avonds hun pleziertje hadden. Sorry Leon, dat ik dit even recht zet. Verder vind ik dat je het allemaal geweldig doet, de laatste km's zijn in zicht, succes voor de volgende kilometers, Gr. Cor en Rita (Cord)
  3. Kees Kreijtz en Joke.:
    10 juni 2017
    Jullie gaan als een speer .
    Nog een week en het doel is bereikt.
    Veel succes de laatste 500 km.
  4. Jaak:
    Hoi Leon,

het gaat toch goed zo te lezen en geen last meer van je rug. Prima want dat kun je er zeker niet bij hebben.

Groetjes Linda en Jaak.
  5. Jeroen:
    11 juni 2017
    Geweldig Leon.Het is een prachtige prestatie en ervaring.nog even en het zit er weer op.Heel veel plezier nog en tot ziens.grts Jeroen
  6. Mfhendriks:
    Dag Leon
    Je bent echt goed bezig. Geweldig en leuk wat je allemaal meemaakt. Mooi om zoiets mee te maken. Succes Marita