Dag 23

8 juni 2017 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

Gisteravond lekker gegeten maar de plaats was minder, in de buurt van een kruispunt waar de uitlaatgassen rond ons hingen. In de stad wel nog een lekker ijsje gepakt. Vanmorgen zelf ontbijt gemaakt met spullen die we gisteren gekocht hadden. Daarna onze tocht weer begonnen, er zijn telkens twee paden een voor de lopers en een grindpad voor de fietsers. Maar omdat het grindpad niet echt lekker fietst gaan we meestal over de reguliere wegen. Het landschap is prachtig, soms hele grote graanvelden en soms rijdt je 10/20 km zonder ook maar een woning of bewoners te zien. In Cardanas fietsten we midden over de markt waar ook markt was, we wilden er een stempel halen. Na de stempel wisten we even niet uit het dorp te komen, uiteindelijk heeft iemand even voorgereden. Toen waren we snel het dorp uit en op de goede weg. Onderweg bij een winkelcentrum hebben we lunchpauze gehad, hadden broodjes met salade en drinkyoghurt gekocht en op een terras opgegeten. Om 15.00 kwamen we in Santo Domingo de la Calzada en er trokken donkere wolken onze kant op, dus hier gestopt bij een echt klooster. IMG_1771

Het is er basic, oude veren matrassen en douches waar je moet springen om nat te worden. Maar goed een mens is snel tevreden. Bij de balie zat nog een echte non en volgens mij doet het ook nog dienst als klooster. Op dit moment zitten we in een tent wat te eten en het regent behoorlijk met af en toe een donderslag. Moet opletten dat ik geen natte voeten krijg. Ben benieuwd hoe de veren matrassen slapen. Morgenvroeg is hier alleen een koffieautomaat en voor de rest gaan we dadelijk nog zorgen. De mevr uit Dieren zit ook weer hier. We hebben er weer 70 km opzitten

1. Jos Leufkens:
    Hallo Leon,
    Weer een enerverende dag. Het weer is wat minder, maar na regen komt zonneschijn. Een nonnetje aan de balie, die moet natuurlijk goed opletten war voor een vlees ze in de kuip (klooster) krijgt. Ja, en richting Santiago zullen de wegen bewandeld en befietst worden door veel dezelfde pelgrims.
    Voor vanavond, winkel ze eerst en dan verder veel plezier bij de nonnetjes en voor morgen weer succes.
    Gr. Ria en Jos
  2. Kees Kreijtz en Joke.:
    Wij 190.
    Zijn op weg naar,Vlissingen voor het vervolg van onze vakantie.
    Morgen droge voeten en goed fiets weer.
  3. Theo:
    8 juni 2017
    heb genoten van jullie "culinaire" ervaringen. Geniet maar van jullie horeca geneugten bij de nonnen.
  4. Frans:
    9 juni 2017
    Hé Leon. Al in Sanje. Het schiet al op. Volgende week ben ik met Carola in Portugal. Wie weet ben je daar ook overeen week. Hou je taai. En geniet vooral van je reis. Groetjes van Frans en Carola.